Followers

Monday 7 January 2013

Pertingkat kemahiran



Kekangan kewangan selalu menjadi peng­halang kebanyakan pe­lajar melanjutkan pengajian ke peringkat tertinggi.

Namun, ramai akur bahawa hanya melalui pening­katan tahap akademik, seseorang individu mampu memiliki masa depan yang lebih cerah dan terjamin.
Faktor ini turut didukung salah sebuah institusi pendidikan kemahiran yang memiliki pengalaman melebihi 11 tahun iaitu Pusat Bertauliah Institut Generasi. 

Institut ini terletak di lokasi strategik di tengah bandar raya Kuala Lumpur (hanya seminit berjalan kaki dari stesen LRT/Star Masjid Jamek KL).

Bagi memberi peluang lebih ramai pelajar berkaliber mencorakkan masa depan lebih cemerlang, institut itu menawarkan tajaan biasiswa pengajian sehingga RM15,000 kepada mereka yang layak.
Tawaran biasiswa itu ba­gi memberikan sokongan ke­wangan kepada mereka yang berpendapatan sederhana dan mempunyai impian bagi memiliki Diploma Kemahiran Malaysia. 

Mereka yang berminat boleh hadir untuk taklimat bagi mendapatkan maklumat lanjut.

Antara syarat umum ialah berusia antara 17 tahun hingga 30 tahun, tamat persekolahan tingkatan lima atau mempunyai pengalaman bekerja selama setahun dan berpendapatan seisi keluarga tidak melebihi RM4,000 sebulan.

Pelajar yang menunggu keputusan SPM dan STPM layak memohon.

Individu yang berminat perlu membuat tempahan awal bagi menghadiri sesi taklimat ini.

Bagi yang masih mencari bidang pendidikan berpotensi untuk peluang masa depan yang terjamin, lengkapkan diri dengan mengikuti Diploma Kemahiran Malaysia di Pusat Bertauliah Institut Generasi.

Sejajar dengan perkembangan pekerjaan dalam bi­dang Teknologi Maklumat & Pengurusan, Malaysia me­merlukan sokongan birokrat atau pengurusan profesional.

Individu yang memiliki idaman kerjaya profesional di pejabat perlulah bersiap sedia bagi menghadapi cabaran globalisasi ini.

Jika mahu memastikan masa hadapan pada tahap cemerlang, melanjutkan pengajian dalam bidang Kesetiausahaan & Pengurusan Korporat dan juga bidang Pengaturcaraan & Sistem Analisis pasti menjadi penyelesai kepada pencarian anda.

Bidang Kesetiausahaan & Pengurusan Korporat adalah bidang kerjaya yang sentiasa mempunyai permintaan di kalangan majikan.

Golongan individu sama ada yang berkerjaya dalam bidang pejabat atau ingin mencari peluang kerjaya dalam sektor pengurusan, amat bersesuaian memilih bidang Kesetiausahaan dan Pengurusan Korporat sebagai platform mereka.

Menerusi program ini, anda akan dibentuk bagi memiliki tahap kemahiran yang sewajarnya agar dapat memiliki platform kerjaya yang cemerlang dan profesional.

Konsep pembelajaran yang ditawarkan berpandukan 80 peratus kemahiran dan dapat memberikan pelajar pendedahan kepada pelbagai jenis kemahiran seperti mempertingkatkan skil menaip, mentadbir dan menggunakan komputer secara cekap, mengambil catatan minit mesyuarat dalam bentuk ringkas dan pantas, menguruskan pejabat dan menguruskan pentadbiran peringkat atasan dengan yakin.

Bagi golongan individu yang ingin mengejar kenaikan jawatan di bidang ICT atau bercita-cita mencipta karier sebagai seorang programmer, program Pengaturcaraan & Sistem Analisis dibangunkan khusus untuk anda.

Modul pembelajaran yang diterapkan adalah 100 peratus menumpukan kepada aspek praktikal dan pembelajaran dalam makmal bagi melahirkan seorang pengaturcara yang mahir dan pakar dalam bidang pengaturcaraan laman web.

Antara matapelajaran yang didedahkan kepada pelajar adalah Pengaturcaraan Berasaskan Objek seperti PHP Programming, HTML, CSS, Javascript dan SQL Database.

Mereka didedahkan pengetahuan asas mengenai komputer dan ICT yang turut didedahkan dalam mata pelajaran Teknologi Maklumat, Pengurusan Sistem Maklumat dan Internet Marketing.

Jika berminat mendapatkan tajaan biasiswa bagi program Diploma Kemahiran Malaysia dalam bidang Kesetiausahaan dan Pengurusan Korporat, Pengaturcaraan & Sistem Analisis, anda boleh hadir untuk sesi taklimat khas pada 11 Januari 2012 (Jumaat) atau 12 Januari 2012 (Sabtu) pada jam 11 pagi.

Tempahan bagi menghadiri taklimat ini perlu dibuat menerusi sistem perkhidmatan SMS iaitu & ke talian 017-6863074 atau menghubungi Pusat Bertauliah Institut Generasi di talian 03-20704081.

Taklimat akan diadakan di kampus induk Pusat Bertauliah Institut Generasi di 51-53 Jalan Leboh Ampang, Kuala Lumpur.

Sumber : Harian Metro 07/01/2013

No comments:

Post a Comment